Szerző: Békési Katalin
34606

Szakítás után – Hogyan tovább nélküle?

szakítás után
Szakítás után sosem egyszerű, mindinkább fájdalmas, hiszen megmagyarázhatatlan hiányérzet és szomorúság marad utána. Elveszítünk valakit, aki eddig a mindennapjaink része volt. Nehéz elfogadni a változást és fájó feldolgozni a másik hiányát.

Min megyünk keresztül?

Szakítás után több fázison megyünk keresztül, amelyek sorrendje, illetve időtartama egyénenként változhat. Az első hetekben el sem akarjuk hinni, hogy ez ténylég megtörtént velünk, bármelyik percben eltörhet a mécses. Ilyenkor jobb nem visszafogni magunkat, hiszen egy kiadós sírás, segít megkönnyebbülni. Dühösek vagyunk, mindenért az exet hibáztatjuk, amiért ekkora fájdalmat okozott. Habár szakítás után legtöbbször elveszítjük az életkedvünket és legszívesebben ki sem kelnénk az ágyból, fontos, hogy ne zárkózzunk be és ne rekesszük ki a külvilágot! Szakítás után egy bizonyos idő elteltével a düh, a szomorúság is enyhül és új életcéljaink lesznek, visszatér az önbizalmunk és egyszerűen ismét elkezdjük jól érezni magunkat a bőrünkben.

Sajnos ez nem megy egyik hétről a másikra, időt kell hagyni magunknak. Egy komoly kapcsolat vagy házasság felbomlásával, válás után szakítás után nagyon fontos, hogy a barátaink mellettünk legyenek, legyen kire számítani, legyen aki meghallgat és aki tiszta fejjel próbál segíteni. Ne szégyelljük, ha a szakítás után nehezebben dolgozzuk fel az elválást. Ha a környezetünk úgy látja, hogy ideje lenne szakember segítségét kérnünk, azt valószínűleg azért mondják, mert segíteni szeretnének nekünk. Érdemes a kívülállókra hallgatni, ők racionálisabban látják a helyzetünket.

Nők - férfiak szakítás után

Polyák Éva pszichiáter szerint a nők azok, akik szeretnek pontról-pontra végigmenni a „listán” és százszor átrágni magukat azon, hogy mely okok vezettek a szakításhoz. Ezzel szemben a férfiak a „kibeszélés” helyett gyakran pótcselekvésekkel próbálják feledtetni a bánatukat. Ha valakit nagyon megvisel egy szakítás – ez mind a két nemre értendő – annál különböző pszichoszomatikus tünetek is felléphetnek: álmatlanság, depresszió, étvágytalanság, vagy éppen falási rohamok. 1

Szakítás után hogyan

Fő a pozitív hozzáállás

Egyedül több időnk van magunkra, barátokkal lenni, utazni, olyan dolgokat kipróbálni, amiket eddig hagyagoltunk.
Szakítás után fontos a figyelemelterelés. Erre alkalmas például, ha elmegyünk mozogni, hiszen nem csak a testnek tesz jót, hanem a léleknek is, és ilyenkor pont erre van szükségünk. A lényeg, hogy jól fárasszuk ki magunkat, hiszen feszesebb hátsóval és izmosabb karokkal az önbizalmunk is szárnyalni fog!

Melegítsük fel szakítás után a kapcsolatot azokkal a barátokkal, ismerősökkel, akiket elhanyagoltunk. Járjunk el szórakozni a többi egyedülálló baráttal, barátnővel. Nemcsak új élmények, de új emberek is várnak ránk, ha nyitottak vagyunk és nem utolsó sorban tartsuk észben, hogy az egyedüllét nem egyenlő a magányossággal!

Akár így, akár úgy, az elválás mindenképpen fájdalmas. Idő kell ahhoz, hogy újra önmagunk legyünk. Ez is egyfajta gyász, amit fel kell dolgozni. Óriási közhely, de nagyon is igaz: az idő segít és gyógyít. Az élet azonban megy tovább és egy bizonyos idő elteltével minden szebben fog festeni. Theresa Révay szavaival élve:

 

„Minden szerelemnek megvan a maga természetes tartama. Legyen az néhány nap, néhány hónap, némelyik pedig kitart egy egész életen át. A miénk akkor és ott ért véget. Az én szememben a szakítás nem feltétlenül kudarc. Néha kell, hogy legyen annyi bátorság az emberben, hogy méltósággal lezárjon egy történetet, és megőrizze belőle azt, ami szép volt.”

Regisztráljon!

 

Hozzászólások

Elég nehezen, de túl lehet élni.

Köszönöm a cikket, jelenlegi lelki állapotomban az ilyen mondatokra van szükségem a továbblépéshez.